Quinta-feira, 14 de Abril de 2016

Silverstone - Campeonato do Mundo de Resistência

Silverstone - Campeonato do Mundo de Resistência

12998459_996988530392245_2048505703081978506_n.jpg

 

13006453_1023647447705890_744133786257140265_n.jpg

"Campeonato do Mundo de Resistência (FIA WEC)
Mundial arranca este fim-de-semana em Silverstone

A temporada de 2016 do Campeonato do Mundo FIA de Resistência (FIA WEC) terá início este fim-de-semana em Silvertone, Inglaterra. Pedro Lamy volta a fazer parte da estrutura oficial da Aston Martin Racing, na categoria GTE Am, dividindo os comandos do Vantage #98 com Paul Dalla Lana e Mathias Lauda.

As 6 Horas de Silverstone marcam o início da temporada de 2016 do Mundial de Resistência. Com mais de 30 carros em pista e mais de 90 pilotos inscritos (divididos por 4 categorias, LMP1, LMP2, GTE Pró e GTE Am), o campeonato promete grandes lutas e muita animação desde a primeira prova.

“Será certamente uma temporada bastante competitiva. As equipas estão muito fortes, mas julgo termos um excelente carro para esta época. Será muito importante marcar o maior número de pontos possível em todas as corridas de forma a podermos lutar pelo título de 2016. Este ano, a equipa optou por um novo fornecedor de pneus (Dunlop), o que numa primeira fase nos obrigará a um trabalho extra de forma a nos habituarmos aos novos pneumáticos. De qualquer forma estamos todos muito confiantes e tudo faremos para lutar pelas primeiras posições já a partir desta primeira prova”, afirmou Pedro Lamy que, uma vez mais, defenderá as cores da equipa oficial da Aston Martin no WEC.

O Mundial de Resistência é constituído por 9 provas: 6 Horas de Silverstone, 6 Horas de Spa-Francorchamps, 24 Horas de Le Mans, 6 Horas de Nurburgring, 6 Horas do México, 6 Horas do Circuito das Américas, 6 Horas de Fuji, 6 Horas de Shangai, 6 Horas do Bahrein.

O programa desportivo das 6 Horas de Silverstone tem início na sexta-feira com a disputa dos primeiros treinos livres, seguindo-se a qualificação no Sábado e o primeiro confronto da temporada no Domingo, podendo ser acompanhado em directo no Eurosport a partir das 16 horas (130m)"

Pedro Lamy.

 

 

12963900_995154003909031_1706871636586717643_n.jpg

 Este é o meu escritório Alemão (Audi R8).
@audi__sport @audi ‪#‎audir8‬ ‪#‎cockpit‬
This is my German office (Audi R8).

Filipe Albuquerque

 

13000355_997037550387343_2792508587589100196_n.jpg

 Hello Silverstone!

@fiawec_official @rgr_sport

12994389_997801350310963_2485567925378834361_n.jpg

Thats mini me
@fiawec_official ‪#‎silverstone‬ @rgr_sport

 

 

YL1.jpg

 

TL2.jpg

 

 Fica aqui a primeira sessao de treinos livres, com neve... 😂
@fiawec_official ‪#‎silverstone‬ ‪#‎snow‬ @rgr_sport

 

 

13010697_998390146918750_248291603844545597_n.jpg

 

 Vamos arrancar de 3.
Hoje a qualificação foi difícil porque foi a primeira vez que estava a andar à chuva com este carro, mas foi divertido. O Bruno vai arrancar amanhã às 12h.
@fiawec_official @rgr_sport ‪#‎car43‬ @carlzeisslenses
We are going to start from P3.
It was a hard qualify, it was my first time on the car with wet conditions but was good fun. 😉
Bruno will start the race at 12h!

 

13007161_998877386870026_5798020756151719374_n.jpg

 

Aqui vamos nós! Vamos arrancar de 3. É o @bsennaofficial que faz o arranque! Live no Motors TV.
Vamos lá!!!!!
@fiawec_official @rgr_sport ‪#‎car43‬
Here we go! We gonna start P3.
@bsennaofficial will start the race.
Lets do thi

 

Até á vitória  

 

E assim foi

 Filipe Albuquerque vence nos LMP2 e Rui Águas os LM GTE Am

 

 

13015530_999119073512524_7970783269283871189_n.jpg

Sabe tão bem!!!! Vitoria na primeira corrida 😉

@rgr_sport @fiawec_official @carlzeisslenses
Feels so good! Win on the first race😉
 
 

13006580_10206324398731826_8771856049537849725_n.j

À equipa RGR Sport By Morand, Filipe Albuquerque, Ricardo Gonzalez e Bruno Senna, que permitiu o 1« lugar LMP2  no Campeonato do Mundo de Endurance (WEC) volante de um.LIGIER JS P2 - Nissan

 

1  7 LMP1  Marcel FÄSSLER, André LOTTERER, Benoît TRÉLUYER  Audi R18   M    194                6:01'06.963                                        3             1'40.461               211.5

2  2 LMP1    Romain DUMAS, Neel JANI, Marc LIEB  Porsche 919 Hybrid  M  194  6:01'53.028   46.065   46.065   159         1'40.303               211.8

3  6 LMP1    Stéphane SARRAZIN, Mike CONWAY, Kamui KOBAYASHI Toyota TS050 - Hybrid   M 193   6:01'07.616         1 Laps   1 Laps   156         1'40.657               211.0

4  13 LMP1    Mathéo TUSCHER, Dominik KRAIHAMER, Alexandre IMPERATORI Rebellion R-One - AER D 183         6:01'24.784         11 Laps 10 Laps 155         1'46.246               199.9

5  12 LMP1    Nicolas PROST, Nelson PIQUET JR, Nick HEIDFELD  Rebellion R-One - AER  D  181  6:01'13.867 13 Laps 2 Laps   141         1'46.235               200.0

6  43 LMP2    Ricardo GONZALEZ, Filipe ALBUQUERQUE, Bruno SENNA            LIGIER JS P2 - Nissan      D                179         6:02'08.750     15 Laps 2 Laps   73           1'49.684               193.7

 

Classificações em: http://www.fiawec.com/races/6-hours-of-silverstone.html

 

12990958_10205177614839831_5607480118049501860_n.j

 

#83 AF Corse Ferrari F458 for François Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas

 

160657-gt-WEC-Silverstone.jpg

12993356_10205177615159839_8114231540750644782_n.j

 

Campeonato do Mundo de Resistência (FIA WEC)
Pedro Lamy sobe ao pódio em Silverstone

A temporada de 2016 do Campeonato do Mundo FIA de Resistência (FIA WEC) começou bem para Pedro Lamy e os seus companheiros de equipa da Aston Martin Racing, Paul Dalla Lana e Mathias Lauda, que asseguraram a segunda posição final na primeira prova da temporada disputada este fim-de-semana em Silverstone, Inglaterra.

Ao arrancar da sexta posição da grelha entre os carros da categoria GTE Am, os pilotos do Aston Martin Vantage #98, realizaram uma fantástica recuperação que lhes permitiu subir ao segundo lugar do pódio da corrida britânica.

“Foi uma corrida muito difícil. Depois de uma qualificação menos positiva, tivemos que atacar forte durante toda a prova de forma a conseguirmos um bom resultado nesta primeira corrida da temporada. Conseguimos chegar ao segundo lugar que julgo ser um bom resultado tendo em conta a competitividade deste campeonato”, referiu o piloto português no final das 6 Horas de Silverstone.

A próxima prova do Mundial de Resistência terá lugar em Spa-Francorchamps a 7 de Maio.

12994503_1026149324122369_3557521871018739850_n.jp

13001173_1026149320789036_5985755342637507852_n.jp

13006693_1026149300789038_2045156397122711546_n.jp

 

WEC_Silverstone-2.jpgAudi desclassificado e o Porsche é o vencedor.

Audi-Siverstone-race-1.jpg

 

WHAT THE DRIVERS SAID AFTER 6 HOURS OF SILVERSTONE

20/04/2016 - 11h08

 

 

 

GT7D8549-X2.jpg

Porsche Team (No.1 and No.2 Porsche 919 Hybrid, LMP1)

Brendon Hartley : Then I wanted to get passed a GT car on the outside, which is quite normal through corner two, but the driver didn’t see me and used all the road.
Mark Webber : In the beginning the Audi was really strong, but then I was able to catch up, get passed and create a gap.

Romain Dumas : During my first stint after the race start I touched a GT car and damaged the front aero. Afterwards the car was pretty understeery until the nose was changed.
Neel Jani : After my pit stop I was a lot luckier with traffic and, although we still had the damaged front wing on the car, I was able to go at the same speed as the leading car.

Marc Lieb : Race preparation wasn’t easy because of the weather conditions we had. Nevertheless we did a solid job in the race.

http://www.porsche.com/international/motorsportandevents/motorsport/worksracing/raceseries/fiawec/

 

ALP59260-X2.jpg

Toyota Gazoo Racing (No.5 and No.6 Toyota TS050-Hybrid, LMP1)

Anthony Davidson : It was nice to see the other car score a podium and I am really happy for the guys in the team.

Sébastien Buemi : It is a bit unfortunate what happened to our car as we lost all chance of finishing on the podium due to the puncture.

Kazuki Nakajima : Many thanks to the mechanics who managed to fix the car and allow us to score some points which could be important for the championship.

Stéphane Sarrazin : It is not a win but it is a good podium for the team. The TS050 is a really nice car and there is big potential in it.

Mike Conway: Our speed generally on one lap was quite strong but we still need to work on the pace over a whole stint to get closer to the others.

Kamui Kobayashi : We need to continually improve how we are using the car to get more out of it so we can fight more closely with the others.

http://www.toyotahybridracing.com/

ALP59237-X2.jpg

Audi Sport Team Joest (No.7 and No.8 Audi R18, LMP1)

Marcel Fässler* : A huge ‘thank you’ goes to our trackside squad, as well as to our employees in Neuburg and Neckarsulm.

André Lotterer* : I’m happy that our car was running so impeccably.

Benoît Tréluyer* : For us, this was the best way to open a season as you can imagine.

Lucas Di Grassi : We’d have liked to contribute to the result as well, but unfortunately suffered a failure of our car’s hybrid system.

Loïc Duval : Thank you’ to Audi Sport for a car that we took a position on the front row with.

Oliver Jarvis : Now we’d like to show what we’re capable of from the second race on.

http://www.joest-racing.de/

ALP79456-X2.jpg

ByKolles Racing Team (No.4 CLM P1/01-AER, LMP1)

James Rossiter : The partnership with Dunlop is new, just like several parts of the car. It offers a lot of potential which we will have to leverage.

Simon Trummer : We know much better now which tyre compounds work in the different conditions. I am looking forward to the race at Spa-Francorchamps in May!

Oliver Webb : My home race at Silverstone was great fun. The fans were fantastic as was the atmosphere on race day !

http://www.bykolles.com/

ALP78697-X2.jpg

 

Strakka Racing (No.42 Gibson 015S-Nissan, LMP2)

Jonny Kane : This car suits Silverstone and we found a good balance that works through the tyre life cycle.

Nick Leventis : I’m looking forward to continuing the momentum at Spa in three weeks’ time.

http://www.strakkaracing.com/wp/

GT7D8944-X2.jpg

Manor (No.45 Oreca 05-Nissan, LMP2)

Roberto Merhi : I had a good start and made up two or three positions, it was a really fun part of the race.

Matt Rao : P6 behind such experienced team is a good result for us considering the car was only shaken down a few days ago.

Richard Bradley : We knew the first race was going to be tough, but we came through with no problems

http://www.manorwec.com/news.html

ALP59168-X2 (1).jpg

Aston Martin Racing (No.95 Aston Martin Vantage, GTE Pro / No.98 Aston Martin V8 Vantage, GTE Am)

Darren Turner : The car ran perfectly and I’m both happy and encouraged by the performance of our new Dunlop tyres.

Marco Sorensen : I’m already looking forward to Spa and the 24 Hours of Le Mans.

Mathias Lauda : We had a tough qualifying but I knew that Pedro, Paul and I would be really strong as a team.

http://www.astonmartin.com/racing

ALP59190-X2.jpg

Ford Chip Ganassi Team UK (No. 66 and No.67 Ford GT, GTE Pro)

Stefan Mücke : It’s always exciting to start the first race of a new season and to take the start in the Ford GT was a special moment.

Andy Priaulx : The car ran faultlessly and I was able to get into a good rhythm straight away.

Harry Tincknell : I really enjoyed it and I’m happy with fourth, although a podium would have been nice.

http://www.chipganassiracing.com/

ALP59245-X2 (1).jpg

Dempsey-Proton Racing (No.77 Porsche 911 RSR (2016), GTE Pro)

Richard Lietz : This is not how we expected the start in the new season.

Michael Christensen : I’m sure that we will do a lot better already in Spa.

http://www.proton-competition.com/

ALP79347-X2 (1).jpg

KCMG (No.78 Porsche 911 RSR, GTE Am)

Joël Camathias : It’s frustrating to see the podium going at the very end, when we had been running second or third during the whole race, but this is racing.

Christian Ried : And if we then don’t run into problems and maybe have a bit of luck, successes will come.

Wolf Henzler : We all would have hoped for a more successful season kick-off.

http://www.proton-competition.com/

ALP79310-X2 (1).jpg

Abu Dhabi-Proton Racing (No.88 Porsche 911 RSR, GTE Am)

Khaled Al Qubaisi : We will learn what’s necessary from Silverstone and will start even better prepared in Spa.

http://www.proton-competition.com/

 

See you at Spa in Belgium for the second round on 7th May.

 


publicado por dinis às 17:50
link do post | favorito
Comentar:

CorretorEmoji

Se preenchido, o e-mail é usado apenas para notificação de respostas.

Este blog tem comentários moderados.


.mais sobre mim

.pesquisar

 

.Outubro 2019

Dom
Seg
Ter
Qua
Qui
Sex
Sab

1
2
3
4
5

6
7
8
9

14
15
16
17

21
22
23
24
25
26

27
28
29
30
31


.Subscrever por e-mail

A subscrição é anónima e gera, no máximo, um e-mail por dia.

.posts recentes

. WTCR eSports última corri...

. VW a electrificar os seus...

. 51º Circuito Internaciona...

.  BMW M1 Spa Francorchamps...

. Rally de Portugal Históri...

. Rally de Portugal Históri...

. Rally de Portugal Históri...

. 121º Encontro de Clássico...

. 121º Encontro de Clássico...

. Auto Clássico Porto 2019 ...

. Auto Clássico Porto 2019 ...

. Auto Clássico Porto 2019 ...

. Auto Clássico Porto 2019

. Oliveira Cup Vila Real 20...

. Oliveira Cup Vila Real 20...

. Oliveira Cup Vila Real 20...

. 50 anos 914 Leiria parte ...

. 50 anos 914 Leiria parte ...

. 50 anos 914 Leiria parte ...

. 50 anos 914 Leiria

. Ferrari 250 LM e BMW 2800...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Parabéns Sir Stirling Mos...

. Parabéns Sir Stirling Mos...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Caramulo Motorfestival 20...

. 120º Encontro de Clássico...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Caramulo Motorfestival 20...

. Mário Gonçalves na sua pa...

. Caramulo Motorfestival 20...

. NSU de Sanz de Madrid em ...

. 120º Encontro de Clássico...

. 120º Encontro de Clássico...

. 60 Anos de Mini...

. Ferdinand Piëch 1937-2019

. Suzuka 10 Hours

. Das festas de Viana do Ca...

. Vila Real nas revistas me...

. “NÃO GOSTO DE VILA REAL… ...

. Americancars Algarve 2019...

. Americancars Algarve 2019

. De Vila Real a Vila Real ...

. 119º Encontro de Clássico...

. Américo Nunes, 1972, Vila...

. FIA WEC 2019/2010

.arquivos

. Outubro 2019

. Setembro 2019

. Agosto 2019

. Julho 2019

. Junho 2019

. Maio 2019

. Abril 2019

. Março 2019

. Fevereiro 2019

. Janeiro 2019

. Dezembro 2018

. Novembro 2018

. Outubro 2018

. Setembro 2018

. Agosto 2018

. Julho 2018

. Junho 2018

. Maio 2018

. Abril 2018

. Março 2018

. Fevereiro 2018

. Janeiro 2018

. Dezembro 2017

. Novembro 2017

. Outubro 2017

. Setembro 2017

. Agosto 2017

. Julho 2017

. Junho 2017

. Maio 2017

. Abril 2017

. Março 2017

. Fevereiro 2017

. Janeiro 2017

. Dezembro 2016

. Novembro 2016

. Outubro 2016

. Setembro 2016

. Agosto 2016

. Julho 2016

. Junho 2016

. Maio 2016

. Abril 2016

. Março 2016

. Fevereiro 2016

. Janeiro 2016

. Dezembro 2015

. Novembro 2015

. Outubro 2015

. Setembro 2015

. Agosto 2015

. Julho 2015

. Junho 2015

. Maio 2015

. Abril 2015

. Março 2015

. Fevereiro 2015

. Janeiro 2015

. Dezembro 2014

. Novembro 2014

. Outubro 2014

. Setembro 2014

. Agosto 2014

. Julho 2014

. Junho 2014

. Maio 2014

. Abril 2014

. Março 2014

. Fevereiro 2014

. Janeiro 2014

. Dezembro 2013

. Novembro 2013

. Outubro 2013

. Setembro 2013

. Agosto 2013

. Julho 2013

. Junho 2013

. Maio 2013

. Abril 2013

. Março 2013

. Fevereiro 2013

. Janeiro 2013

. Dezembro 2012

. Novembro 2012

. Outubro 2012

. Setembro 2012

. Agosto 2012

. Julho 2012

. Junho 2012

. Maio 2012

. Abril 2012

. Março 2012

. Fevereiro 2012

. Janeiro 2012

. Dezembro 2011

. Novembro 2011

. Outubro 2011

. Setembro 2011

. Agosto 2011

. Julho 2011

. Junho 2011

. Maio 2011

. Abril 2011

. Março 2011

. Fevereiro 2011

. Janeiro 2011

. Dezembro 2010

. Novembro 2010

. Outubro 2010

. Setembro 2010

. Agosto 2010

. Julho 2010

. Junho 2010

. Maio 2010

. Abril 2010

. Março 2010

. Fevereiro 2010

. Janeiro 2010

. Dezembro 2009

. Novembro 2009

. Outubro 2009

. Setembro 2009

. Agosto 2009

. Julho 2009

. Junho 2009

. Maio 2009

. Abril 2009

. Março 2009

. Janeiro 2009

. Dezembro 2008

. Novembro 2008

. Outubro 2008

. Setembro 2008

. Agosto 2008

. Julho 2008

. Junho 2008

. Maio 2008

. Abril 2008

. Março 2008

. Fevereiro 2008

. Janeiro 2008

. Dezembro 2007

. Outubro 2007

. Setembro 2007

. Agosto 2007

. Julho 2007

. Junho 2007

. Maio 2007

. Março 2007

. Fevereiro 2007

.tags

. todas as tags

SAPO Blogs
RSS