Quarta-feira, 2 de Maio de 2018

Já esteve em Vila Real, Chevron B 8

Já esteve em Vila Real, Chevron B 8 

Chevron 1968 B-8 Roger Heavens - Tony Birchenhough - Mike Garton

Vila Real 1970  Roger Heavens/Mike Garton 5º

Vila Real 1971 Tony Birchenhough 9º

61802033-770-0@2X.jpg

61802034-770-0@2X (1).jpg

61802034-770-0@2X.jpg

61802035-770-0@2X (1).jpg

61802037-770-0@2X.jpg

61802038-770-0@2X.jpg11698_690790184371662_6488491113379203695_n.jpg

 

Seller’s Description:

Chevron 1968 B-8 Coupe. Chassis No. CHDBE87. Fast and reliable. Original. 7 races since rebuild 2,000cc BMW. Power with all the right parts (specs and Dyno sheet available) and FT 200 5-speed Hewland. Car has extensive racing history in Europe, the US (both B Sports Racer and Vintage), Nassau, Santo Domingo and Jamaica. Eligible for SVRA, HSR, SCCA, Vintage, etc. Full History available upon request.

Owner: Charlie Hollis

History:

First Owner: Roger Heavens

Second Owner: Tony Birchenhough

Third Owner: Billy Blackledge

Fourth Owner: Richard Melville & Geoffrey DePass

Fifth Owner: John Gunn

Sixth Owner: Harry Stevenson

Seventh Owner: Charlie Hollis

The car was first raced in the 1,000 Km of Nürburgring, Germany, July 31, 1970, by Roger Heavens and Mike Garton, finishing 17th overall against the winning Porsche 908 of Vic Elford, the Ferraris, Alfa Romeos, etc. In their first race, Tony Birchenhough acquired the car from Roger Heavens in 1971. Birchenhough and Brian Joscelyn drove to 12th overall at the 1000 Km of Spa against the Porsche 917K of Pedro Rodriquez, Alfa Romeo Lola T70, etc. At the 1,000 Km of Nürburgring they finished 23rd “not running at finish.” They finished 14th overall at the 1,000 Km of Paris against Derek Bell in a Porsche 917K. After the 1971 season, the car was sold to Billy Blackledge of Jamaica, who raced it successfully in Jamaica, Nassau, Santo Domingo and probably in Cuba. Blackledge sold the car to Richard Melville and Geoffrey DePass, who dismantled it and brought it to John Gunn's shop in Miami for reassembly, never returning to reclaim it. John sold it to Harry Stevenson for storage charges. Harry raced the car as a B Sports Racer until it was purchased by Charlie Hollis in 1975. Hollis raced it as an SCCA B Sports Racer for several years. The car was loaned to a driver in Virginia and driven in several SVRA races in the Northeast. It was then put into storage for 10 years. Hollis and Don Loftis retrieved the car from Virginia and brought to the Custom Coachwork Shop of Don Loftis where it was restored to present condition.

In;

https://www.hemmings.com/classifieds/cars-for-sale/chevron/b8/2064858.html

 

 

 

 

 


publicado por dinis às 20:03
link do post | favorito
Comentar:

Mais

Se preenchido, o e-mail é usado apenas para notificação de respostas.

Este blog tem comentários moderados.


.mais sobre mim

.pesquisar

 

.Abril 2021

Dom
Seg
Ter
Qua
Qui
Sex
Sab

1
2
3

4
5
6
7
8
9

14
15
16
17

18
19
20
21
22
23
24

25
26
27
28
29
30


.Subscrever por e-mail

A subscrição é anónima e gera, no máximo, um e-mail por dia.

.posts recentes

. Morris Bull Nose 1923 Spo...

. O Azulinho de José Luis M...

. Iso Rivolta S 4 300 - Um ...

. Abarth 1000 bialbero - Um...

. Voisin 17 CV "Carene".- U...

. Seat 850 Sport - Um olhar...

. James Bond 007 Aston Mart...

. Mc Laren M8 A can Am - Um...

. Siata Coupé Fiat 1500  - ...

. Panhard & Levassor 6 Cil ...

. Ford Capri 2900 Injection...

. Alfa Romeo Carabo Bertone...

. Toyota de You Only Live T...

. Ferrari 512 M Sunoco - Um...

. Alfa Romeo Canguru - Um o...

. Chevrolet Corvette Pininf...

. Jaguar E - Um olhar sobre...

. Renault AG Town Car 1910 ...

. Isso Grifo 7 Litre - Um o...

. Panther Bertone  - Um olh...

. Ford Mustang Rally «Spa S...

. Alfa Romeo P 33 Pininfari...

. Circuito de Vila Real 195...

. Cadillac El Dorado1967 - ...

. O Showman continua. Tom C...

. Mercedes SS Torpedo Fecha...

. A ler a Topos & Clássicos...

. DB Panhard  - Um olhar so...

. Maserati Quatro Porte - U...

. Tiago Monteiro O WTCR est...

. Vauxhall Cresta - Um olha...

. Porsche 917-10 Can Am 197...

. Vila Real 2021 WTCR

. Bentley Continental Sport...

. Jaguar E V 12  - Um olhar...

. Alfa Romeo 33 Protótipo "...

. Maserati Indy - Um olhar ...

. Citroen B2 Táxi 1924 - Um...

. Dino 206 S  - Um olhar so...

. 6º Encontro Virtual de Cl...

. Opel Doktorwagen  - Um ol...

. Jaguar 3.4 - Um olhar sob...

. De Dion Bouton 1890 Vis à...

. Alfa Romeo 33/3.1970 - Um...

. Ford T 1915 - Um olhar so...

. Chevron B 16 - Um olhar s...

. Porsche 911 Targa - Um ol...

. Fiat Balilla 1934 "Copa D...

. Hillman Minx Sallon de qu...

. Ferrari 330 P2 - Um olhar...

.arquivos

. Abril 2021

. Março 2021

. Fevereiro 2021

. Janeiro 2021

. Dezembro 2020

. Novembro 2020

. Outubro 2020

. Setembro 2020

. Agosto 2020

. Julho 2020

. Junho 2020

. Maio 2020

. Abril 2020

. Março 2020

. Fevereiro 2020

. Janeiro 2020

. Dezembro 2019

. Novembro 2019

. Outubro 2019

. Setembro 2019

. Agosto 2019

. Julho 2019

. Junho 2019

. Maio 2019

. Abril 2019

. Março 2019

. Fevereiro 2019

. Janeiro 2019

. Dezembro 2018

. Novembro 2018

. Outubro 2018

. Setembro 2018

. Agosto 2018

. Julho 2018

. Junho 2018

. Maio 2018

. Abril 2018

. Março 2018

. Fevereiro 2018

. Janeiro 2018

. Dezembro 2017

. Novembro 2017

. Outubro 2017

. Setembro 2017

. Agosto 2017

. Julho 2017

. Junho 2017

. Maio 2017

. Abril 2017

. Março 2017

. Fevereiro 2017

. Janeiro 2017

. Dezembro 2016

. Novembro 2016

. Outubro 2016

. Setembro 2016

. Agosto 2016

. Julho 2016

. Junho 2016

. Maio 2016

. Abril 2016

. Março 2016

. Fevereiro 2016

. Janeiro 2016

. Dezembro 2015

. Novembro 2015

. Outubro 2015

. Setembro 2015

. Agosto 2015

. Julho 2015

. Junho 2015

. Maio 2015

. Abril 2015

. Março 2015

. Fevereiro 2015

. Janeiro 2015

. Dezembro 2014

. Novembro 2014

. Outubro 2014

. Setembro 2014

. Agosto 2014

. Julho 2014

. Junho 2014

. Maio 2014

. Abril 2014

. Março 2014

. Fevereiro 2014

. Janeiro 2014

. Dezembro 2013

. Novembro 2013

. Outubro 2013

. Setembro 2013

. Agosto 2013

. Julho 2013

. Junho 2013

. Maio 2013

. Abril 2013

. Março 2013

. Fevereiro 2013

. Janeiro 2013

. Dezembro 2012

. Novembro 2012

. Outubro 2012

. Setembro 2012

. Agosto 2012

. Julho 2012

. Junho 2012

. Maio 2012

. Abril 2012

. Março 2012

. Fevereiro 2012

. Janeiro 2012

. Dezembro 2011

. Novembro 2011

. Outubro 2011

. Setembro 2011

. Agosto 2011

. Julho 2011

. Junho 2011

. Maio 2011

. Abril 2011

. Março 2011

. Fevereiro 2011

. Janeiro 2011

. Dezembro 2010

. Novembro 2010

. Outubro 2010

. Setembro 2010

. Agosto 2010

. Julho 2010

. Junho 2010

. Maio 2010

. Abril 2010

. Março 2010

. Fevereiro 2010

. Janeiro 2010

. Dezembro 2009

. Novembro 2009

. Outubro 2009

. Setembro 2009

. Agosto 2009

. Julho 2009

. Junho 2009

. Maio 2009

. Abril 2009

. Março 2009

. Janeiro 2009

. Dezembro 2008

. Novembro 2008

. Outubro 2008

. Setembro 2008

. Agosto 2008

. Julho 2008

. Junho 2008

. Maio 2008

. Abril 2008

. Março 2008

. Fevereiro 2008

. Janeiro 2008

. Dezembro 2007

. Outubro 2007

. Setembro 2007

. Agosto 2007

. Julho 2007

. Junho 2007

. Maio 2007

. Março 2007

. Fevereiro 2007

.tags

. todas as tags

SAPO Blogs
RSS
Em destaque no SAPO Blogs
pub