Quinta-feira, 15 de Junho de 2017

#ACELERA VILA REAL dia 15

#ACELERA VILA REAL dia 15

Um Vila-realense no WTCC 

Manuel Pedro Fernandes

Lada Vesta TC1

19060061_1500618713323505_8955540604872303453_n.jp

19225122_1393990570669105_8725566460460096257_n.pn

“Quem espera sempre alcança”


Após alguns avanços e recuos num processo que, desde o início, não se afigurou fácil, é com grande orgulho que anunciamos que o piloto Manuel Pedro Fernandes participará na ronda portuguesa do FIA WTCC, a decorrer no Circuito Internacional de Vila Real, a sua terra natal, já nos próximos dias 24 e 25 de Junho, ao volante de um Lada Vesta WTCC TC 1, da RC Motorsport.

Após o insucesso na participação em 2015, devido a razões às quais somos alheios, e os excelentes resultados obtidos na prova vilarrealense do ETCC em 2016, o piloto e nós enquanto estrutura, concretizaremos assim um desejo antigo.
Esta participação só será possível devido à ajuda de alguns intervenientes, os quais não podemos deixar de mencionar em jeito de agradecimento.

- Ao Tiago Monteiro, pelo seu forcing precioso diante de várias entidades, ele que desde o início se manifestou agradado com a possível presença do Manuel Pedro Fernandes.

- ao Dr. Rui Miguel Silva, pelas noites mal dormidas e pela forte posição que tomou numa, até agora, incessante busca pela favorável resolução do processo.

- a todos os que apoiam incansavelmente o piloto nos bons e maus momentos e se fazem ouvir nas bancadas. Se esse apoio não existisse ou não se fizesse sentir, a participação na prova não teria qualquer sentido.

A todos vós prometemos máximo empenho e dedicação. Lutaremos com todas as forças para que a participação seja digna.
Mais detalhes serão divulgados em breve.

Comunicação do piloto Manuel Pedro Fernandes

Manuel-Fernandes-800x533.jpg

 

Manuel Fernandes will go from European Touring Car Cup winner to WTCC rookie when he contests his home round of the FIA World Touring Car Championship in Vila Real, Portugal next week (23-25 June).

Fernandes won the inaugural ETCC Race of Vila Real on the challenging street track in the northern Portugal city where he lives last June, but will step up to the big brother WTCC in a third RC Motorsport entry when the championship makes its third visit there later this month.

He will partner season rookies Yann Ehrlacher and Kevin Gleason in RC Motorsport’s exciting line-up, which expands to a three-car operation for the first time.

And his inclusion on the expanded WTCC grid means local fans will have two Portuguese drivers to support this year with Tiago Monteiro, the 2016 WTCC Race of Portugal winner, heading the charge for the factory Honda team as he bids to wrestle back the championship lead.

“I’m really excited,” said Fernandes, who began competing in single seaters and has enjoyed recent success in the Abarth Trophy series. “I missed the opportunity to do this race two years ago but I knew inside that one day if I had another chance to participate I wouldn’t let it go. This is the opportunity to do one thing that I love in a no-pressure environment. My preparation will be on the racing weekend only but it’s my city, a track that I know very well and with no need to get any results. It’s important I enjoy this as much as possible.”

François Ribeiro, Head of Eurosport Events, the WTCC promoter, said: “We are very pleased to welcome Manuel, a second Portuguese driver of course, to the WTCC family for his home race. Manuel is a driver with considerable experience and ability. He’s well aware of the level of the WTCC and the drivers but he’s approaching this opportunity in a very sensible way, he has a good team around him and we wish him well.”

WTCC Race of Portugal first took place in 2007 with Vila Real entering the fray in 2015. A circuit oozing history and intrigue, racing has been held on the hillside roads of the city since 1931, when Gaspar Sameiro and Ercilio Barbosa conquered the original 7.150-kilometre course in a Ford Model A. The current 4.785-kilometre layout is a challenging blend of turns, climbs and descents and is dubbed the Nürburgring Nordschleife of the South. While chicanes have been installed for safety reasons, the spectacle remains unaltered with speeds nearing 240kph on the final downhill section.

New for 2017 is the inclusion of the ‘joker’ lap, a first for world championship motor racing. It will require drivers to take an alternative, longer, route once in the Opening Race and once in the Main Race to further spice up the street racing action.

https://www.fiawtcc.com/fernandez-makes-it-dois-for-portugal-in-the-wtcc/

 

 


publicado por dinis às 00:01
link do post | comentar | favorito

.mais sobre mim

.pesquisar

 

.Maio 2025

Dom
Seg
Ter
Qua
Qui
Sex
Sab

1
2
3

4
5
6
7
8
9

15
16

22
23
24

25
26
27
28
29
30
31


.Subscrever por e-mail

A subscrição é anónima e gera, no máximo, um e-mail por dia.

.posts recentes

. Rali de Portugal 2025 Fig...

. Mercedes-Benz 500 SL Road...

. Rali de Portugal 2025 Fig...

. Williams FW15B - Um olhar...

. Rali de Portugal 2025 Fig...

. Alfa Romeo TZ - Um olhar ...

. Porsche 911 Carrera RSR 2...

. Rali de Portugal 2025 Fig...

. Peugeot 203 Lyon - Um olh...

. 54º Circuito Internaciona...

. Ford Thunderbird 1961  - ...

. Gatethering supercars 202...

. Yamaha YZR 500cc 2001 Nor...

. BMC Cooper S 1965 Vencedo...

. O circuito dos 100 anos

. 187º Encontro de Clássico...

. Seat Cordoba WRC - Um olh...

. Porsche 911 Carrera Cabri...

. Renault AG1 Táxi - Um olh...

. Bugatti T 41 Royale - Um ...

. Honda RVF 750cc 1985 Joey...

. Gatethering supercars 202...

. Aston Martin DBR - Um olh...

. BMW M 3 - Um olhar sobre ...

. 187º Encontro de Clássico...

. Gatethering supercars 202...

. Porsche 911S 2.4 1971- Um...

. Fiat 600 Multipla - Um ol...

. Studebaker Silver Hawk - ...

. Gatethering supercars 202...

. Yamaha YZR 500 CC 1999  -...

. Citroen DS 21  - Um olhar...

. Gatethering supercars 202...

. Toyota Corolla - Um olhar...

. Porsche 911 SC Cabriolet ...

. Gathering supercars 2025 ...

. Mercedes-Benz 200D  - Um ...

. Porsche 928 GT - Um olhar...

. Honda NS 500 cc 1984 Rand...

. Fiat 131 Abarth - Um olha...

. Skoda Octavia WRC  2003- ...

.  Porsche 365 A Carrera Sp...

. Encontro com a arte 

. Citroen Traction 11 Madri...

. Ford V8 1936 - Um olhar s...

. Gathering Supercars 26 e...

. Honda RC 162 1961 Grandes...

. Bentley EXP Speed 8 2001 ...

. 186º Encontro de Clássico...

. Porsche 911 Carrera RS 19...

.arquivos

. Maio 2025

. Abril 2025

. Março 2025

. Fevereiro 2025

. Janeiro 2025

. Dezembro 2024

. Novembro 2024

. Outubro 2024

. Setembro 2024

. Agosto 2024

. Julho 2024

. Junho 2024

. Maio 2024

. Abril 2024

. Março 2024

. Fevereiro 2024

. Janeiro 2024

. Dezembro 2023

. Novembro 2023

. Outubro 2023

. Setembro 2023

. Agosto 2023

. Julho 2023

. Junho 2023

. Maio 2023

. Abril 2023

. Março 2023

. Fevereiro 2023

. Janeiro 2023

. Dezembro 2022

. Novembro 2022

. Outubro 2022

. Setembro 2022

. Agosto 2022

. Julho 2022

. Junho 2022

. Maio 2022

. Abril 2022

. Março 2022

. Fevereiro 2022

. Janeiro 2022

. Dezembro 2021

. Novembro 2021

. Outubro 2021

. Setembro 2021

. Agosto 2021

. Julho 2021

. Junho 2021

. Maio 2021

. Abril 2021

. Março 2021

. Fevereiro 2021

. Janeiro 2021

. Dezembro 2020

. Novembro 2020

. Outubro 2020

. Setembro 2020

. Agosto 2020

. Julho 2020

. Junho 2020

. Maio 2020

. Abril 2020

. Março 2020

. Fevereiro 2020

. Janeiro 2020

. Dezembro 2019

. Novembro 2019

. Outubro 2019

. Setembro 2019

. Agosto 2019

. Julho 2019

. Junho 2019

. Maio 2019

. Abril 2019

. Março 2019

. Fevereiro 2019

. Janeiro 2019

. Dezembro 2018

. Novembro 2018

. Outubro 2018

. Setembro 2018

. Agosto 2018

. Julho 2018

. Junho 2018

. Maio 2018

. Abril 2018

. Março 2018

. Fevereiro 2018

. Janeiro 2018

. Dezembro 2017

. Novembro 2017

. Outubro 2017

. Setembro 2017

. Agosto 2017

. Julho 2017

. Junho 2017

. Maio 2017

. Abril 2017

. Março 2017

. Fevereiro 2017

. Janeiro 2017

. Dezembro 2016

. Novembro 2016

. Outubro 2016

. Setembro 2016

. Agosto 2016

. Julho 2016

. Junho 2016

. Maio 2016

. Abril 2016

. Março 2016

. Fevereiro 2016

. Janeiro 2016

. Dezembro 2015

. Novembro 2015

. Outubro 2015

. Setembro 2015

. Agosto 2015

. Julho 2015

. Junho 2015

. Maio 2015

. Abril 2015

. Março 2015

. Fevereiro 2015

. Janeiro 2015

. Dezembro 2014

. Novembro 2014

. Outubro 2014

. Setembro 2014

. Agosto 2014

. Julho 2014

. Junho 2014

. Maio 2014

. Abril 2014

. Março 2014

. Fevereiro 2014

. Janeiro 2014

. Dezembro 2013

. Novembro 2013

. Outubro 2013

. Setembro 2013

. Agosto 2013

. Julho 2013

. Junho 2013

. Maio 2013

. Abril 2013

. Março 2013

. Fevereiro 2013

. Janeiro 2013

. Dezembro 2012

. Novembro 2012

. Outubro 2012

. Setembro 2012

. Agosto 2012

. Julho 2012

. Junho 2012

. Maio 2012

. Abril 2012

. Março 2012

. Fevereiro 2012

. Janeiro 2012

. Dezembro 2011

. Novembro 2011

. Outubro 2011

. Setembro 2011

. Agosto 2011

. Julho 2011

. Junho 2011

. Maio 2011

. Abril 2011

. Março 2011

. Fevereiro 2011

. Janeiro 2011

. Dezembro 2010

. Novembro 2010

. Outubro 2010

. Setembro 2010

. Agosto 2010

. Julho 2010

. Junho 2010

. Maio 2010

. Abril 2010

. Março 2010

. Fevereiro 2010

. Janeiro 2010

. Dezembro 2009

. Novembro 2009

. Outubro 2009

. Setembro 2009

. Agosto 2009

. Julho 2009

. Junho 2009

. Maio 2009

. Abril 2009

. Março 2009

. Janeiro 2009

. Dezembro 2008

. Novembro 2008

. Outubro 2008

. Setembro 2008

. Agosto 2008

. Julho 2008

. Junho 2008

. Maio 2008

. Abril 2008

. Março 2008

. Fevereiro 2008

. Janeiro 2008

. Dezembro 2007

. Outubro 2007

. Setembro 2007

. Agosto 2007

. Julho 2007

. Junho 2007

. Maio 2007

. Março 2007

. Fevereiro 2007

.favoritos

. Feliz Natal

.links

.tags

. todas as tags

SAPO Blogs
RSS
Em destaque no SAPO Blogs
pub